E
M
Y
L
I
A
R
Kisah Lawak | Haiwan ade facebook?
21 Dec 2011 | 0 comments





Aku ade satu bende nak cerite ni tapi aku rase korang dah pernah bace cerite ni. Ye lha sekarang kan zaman dah maju. Semua orang ade FACEBOOK rite? :face65: Okey, cerite ni mmg datang nye dari FACEBOOK. Kalau korang tak pernah bace, ni aku bagi korang bace. Bersyukur lha sikit ehh! :face45:Now, kite percepatkan cerite nye. *Korang pon bkn nak bace intro aku panjang-2 pon kan? :face67:

Cerite nye mcm ni --->

Laman sosial semakin menjadi kegilaan semua. Sebut sahaja FACEBOOK, budak 3 bulan pon boleh angkat jari tanda mereka 'best' layan bende berkenaan. *Huish, terer betol budak kecik tuhh. :face50: Korang pon suke 'update' STATUS kat FACEBOOK kan? Tulis itu lha ini lha. Komen kat STATUS kawan dengan b'bagai-bagai ayat. Sehinggakan korang nak makan keropok lekor pon boleh di 'update' kat situ! :face43: Apa akan jadi jika HAIWAN memiliki laman FACEBOOK? :face14: Kalaulah binatang ade laman sosial, agak-agak begini lha yer komen-2 binatang tersebut kat STATUS yg mcm korang selalu 'post' tu.

Cicak : Tuan rumah baru beli reket elektrik, gua kenduri nyamuk BBQ mlm nih... :face26:
Nyamuk : Baru habis ronda rumah Ajoi... kenyang burp, :face48: Alhamdulillah...
Aedes : Baru jer selamat bagi injekan maut, yeah!!! :face50:
Ayam : Tidaaaaaaaaaaaak :face27: besok majikan gua mau buat kenduri kesyukuran, gua mau di sembeliiiiihhh!…
Cicak : isteriku tersepit pintu :face47:
Kucing Betina : “Anak i yang ke-5 baru tanya siapa bapaknya. I bingung nak jawab apa. I sendiri lupa bapaknya siapa :face34:.”
Ayam : Kawan2…kalu esok guwe tak update…bererti guwe udah di goreng….I luv u all :face29:… jangan luper wat kenduri arwah untuk I yaa…
Nyamuk : Siot, sekali drug addict gua hantam daaaa. Gua positif HIV AIDS… uwaaaaaaa :face59:
Cicak : Mau ke ke bilik air anak tuan rumah jap … baru beli videocam baru …
Kucing : Baru je add awek sebelah umah… keturunan PARSI :face9: beb!!!
Tikus : Operasi malam ni… selongkar :face71: kitchen kabinet… sape nak ikot?
Katak : malam ni nk wat konsert la..da lama x ujan ni..hangat oii.. :face66:
Ular : rasa mcm nk makan lauk telo la malam ni..mana nk cari ek..
Anjing : Aku tension bila ada mat rempit berkumpul tepi rumah aku tiap malam. Nak tido pun x senang hanjeng :face74: punya org.
Kuda : Patah kaki :face22: Rider aku bangang salah timing bila nak lompat pagar, sekarang rehat kat kandang.
Kura-kura : Aku sakit hati bila bini aku berjalan. Lembab mcm siput babi :face30:
Siput babi : Aku sakit hati bila bini aku bergerak. Lembab mcm kura2 :face63:
Gagak : Tadi jumpa ayam KFC. Jangan jeles :132:
Burung Kakak Tua : Penat betul nk ubah stigma masyarakat. Walaupun aku Burung Kakak Tua, tapi aku burung Jantan!!!
Babi hutan : susah betul nak cari makanan halal sekarang ni.
Kera : semalam GF aku bagi bunga :face75:. Sedap jugak kunyah
Tikus : Aku makan mee goreng mamak kat Al Naz maju@precint 9. Meh la join sekali.
Lalat : Asyik hurung bangkai je. Alhamdulillah :face39: hari ni jumpa nasi bungkus.
Sotong : Aku bengang :face3: bila tapak sulaiman ejek aku si lembut
Kucing : update petang karang tepat jam 5.00pm slow ngendap :face54: ala2 pink panther nyurik ikan bawal kepunyaan kaklelamajnun…
Lipas : merasmikan pengunaan kepak baru sekali bila dikembangkn… gerun tengok mmber aku kene tarik dgn jeli2 panjang kepunyaan cik cicak..eee seram nyeee… .
Itik serati : hahahhaa lawak2 ayam serama tu ade hati jalan tersengguk2… .nk tiru aku le tu.. lol… :face5:
Ikan laga : Boring sey :face36: duduk sorang2 dalam tanki ni.
Ikan parang : Kurang asam punya manusia :face65: letak gambar aku kat depan bekas keropok
Ikan Jerung : Kenapa x de sorang pun nak add/approve aku. :face60:
Ikan Sepat : Terkenang jiran sebelah yang dah dijadikan ikan pekasam :face47:. Al Fatihah
Ikan Bilis : Wah ramainya kawan kita. Tahniah remy :face15: ko kawan aku yang ke 5000.
Ikan Arowana : Cantik tak sisik I? Cantik kan ? :face46:
Ikan Mas Koki : macam mana nak kurus nie? :face14:

Yang penting jangan jadi mcm ikan arowana perasan cun HEHE :face72: