E
M
Y
L
I
A
R
The veracity about me (Part 1)
22 Nov 2015 | 0 comments



Hey huhu disebabkan cuti masih muda. Okey let me waste my time with my super duper cutey blog. Bukan selalu, dah dekat setahun dah pun aku tinggalkan. Hujung tahun je aku ada masa nak layan. Em cian dia kena tinggal sorang-sorang em habis berhabuk yee. Okey, blog pun ada hati and perasaan okey bukan manusia je acah je aku ni. Lantak le hidup aku bukan hidup kau. haha aku selalu cakap centu okey whatever. 

Sebenarnyakan aku nak cerita pasal buddies aku kat Terendak tu tapi aku nak cerita pasal zaman jahiliah aku dulu. hoho jahil ke? jahillah bagi aku. cerita dia macam ni.............................................................................................................................

Okey aku bukan penggemar type dot dot dot bebanyak sebenarnya. Dia nampak macam tak mature hoho sorry lah kalau ada yang buat macam tu.

Hm because of we learn from A and end with Z. So, let me start from A. The story began when I was in kindergarten. The kindergarten named is Tadika Al-Abra. I was 6 years old on that time, I really dont know the real meaning of LOVE. One day, I met with a cute little boy. His name was Hafiq. I still remember his full name which is Muhammad Hafiq bin Zuraidi. He has a twin named Hafiz. Their face were not totally identical to each other. Okey cakap melayu lah. Rase macam dah banyak sangat grammatical error. Menyampahkan baca? Yang aku tahu Hafiq tu adik and Hafiz tu abang. Dua-dua sama kelas dengan aku. Aku tak ingat ape nama kelas tu. Nak dijadikan cerita tempat duduk aku sebelah Hafiz. Hafiq pulak duduk hujung. Tetiba esoknya dia mintak tukar dengan Hafiz. Tak tahu lah dia nak duduk sebelah aku or dia tak nampak blackboard haha sampai sekarang aku tak tanya pun dia. Disebabkan cikgu tak hiraukan pun, dia pun duduk lah situ sampai hujung tahun. Haha amende aku cerita ni. Aku tak ingat sangat masa tadika. Bila naik darjah satu aku jumpa dia balik kat SKP TLDM 1. aduhhh satu kelas lagi haha jodoh agaknya. Em ni lagi satu, waktu awal-awal tahun mestilah banyak ubah tempat duduk. Ubah punya ubah last-last aku kena duduk sebelah dia. Uish ini memang betul-betul jodoh ni. haha. Tbh, dia dalam kategori handsome lah bagi aku. Hm, tempat duduk tu pun kekal sampai hujung tahun. Gaduh, gelak, sedih ha semua dengan dia. Nak dijadikan cerita lagi, kitorang ni tinggal dekat blok yang sama (A19) so tak pelik lah aku kat blok memang rapat dengan dia. Paling aku ingat dia datang rumah aku ajak nak pegi raya. Haha masa tu tak kenal erti dating. Nasib innocent time tu haha. Naik dajah 2 tak rapat dah sebab lain-lain kelas. Naik dajah tiga, still lain kelas, tapi adalah gosip cakap aku dengan dia. haha kelakar lah. cinta monyet duhh. em pastu dah nak last year, aku pun bagilah tahu dia yang aku nak pindah, em ni part sedih. Yang aku ingat ayah aku Ketua Blok masa tu, tu pun gantikan bapak dia dulu, Haha sebabkan tu aku selalu pegi rumah dia, huhu gatal siot aku. Pastu malam tu adalah jamuan blok untuk akhir tahun sekali raikan kitorang nak pindah. em tetiba aku merajuk malam tu sebab apa tah. tak silap aku sebab kawan aku tapi perempuan. tetiba kakak dia datang bilik aku nampak aku nangis haha dia ingat Hafiq yang buat lol kelakar lah seyh. Pastu aku pindah. Mase form 1 kot klau tak silap aku getback ngan dia, Haha kelakar duhh getback dalam fb, em sape kesah? kejap je tak silap aku pastu dia ada gf baru sebab dia baru pindah kedah kalau tak silap. em sampai situ je kot pastu senyap sampai sekarang.

Tak tipu ah masa kat A19 tu majoriti kawan aku lelaki, perempuan adalah dalam 5/6 orang, Yang ni malas nak cerita sebab aku tak ingat sangat haha. 

Ni lah start aku pindah Seri Iskandar. Mula-mula aku sekolah kat SK Seri Iskandar (SEKSI), Waktu first-first masuk aku dapat kelas ke-3 (4 Teratai) Okey sekolah ni dia memang suka guna nama bunga sebab dia pencinta bunga-bungaan agaknya. Masa ni lah zaman kepandaian aku terserlah haha every exam aku mesti dapat nombor satu fuhh dahsyah ah. Alhamdulillah tu rezeki aku. Bukan nak bangga tapi sekadar nak bagi semangat kalau kita rajin belajar kita dapat lah apa yang kita nak. Aku nerd gila ah time ni sebab start dajah 3 hujung tahun kot aku mula pakai spec. Maklumlah tak reti jaga mata. Mungkin tu satu nikmat yang Allah tarik dari aku. Ala manusia kan tak perfect. Ada je yang tak cukup. So, kita kenal bersyukur dengan apa yang kita ada. am i right? masa ni ada 2 orang kalau tak silap yang minat kat aku. haha ada je. aku tak tahu bahagian mana yang cantiknya aku ni. aku tengok biasa je. sebab aku baik kot haha gelak kejap. LOL. Sorang tu nama dia Amir Hamzah kalau tak silap sorang lagi Mustadzha. Tapi yang si Mus ni aku tahu dia suka kat aku bila dia dah tak suka aku. haha sedih. Lagi satu kalau aku tak silap aku penah couple dengan dia masa form 1 jugak. haha masa form 1 aku banyak menggatal lah. hoho. Pastu masa form 3 pun aku contact dia balik tapi tak getback pun sebab dia ada gf. Okey nvm.

Naik dajah lima aku pindah sekolah lagi hoho keje pindah sekolah je aku ni. Aku pindah 1 Julai 2009 kalau tak silap. Hm masa ni pulak, aku dapat jadi vice president kelas bersama kawan baik bf aku masa tu. haha. Nak dijadikan cerita masa hujung tahun tu aku couple dengan sorg budak ni nama dia Izzat. Nma panjang dia Muhammad Izzat bin Hamuda Azhar. Em unik nama bapak dia. Aku suka. Dia ni handsome lah jugak tapi lebih kepada comel sebab dia pendek. dia ni kalau nak otp mesti ajak cousin dia haha pemalu agaknya. Aku break dengan dia sebab apetah, Yang aku ingat dia penah cakap aku ni queen control haha yeke entahlah. Start dia ni lah aku mula mempermainkan laki. Aku dapat tahu yang dia suka budak dajah 5. Time tu kitorang dajah 6. Aku dengar cerita dia selalu jumpa budak tu. Em kawan baik aku pulak cakap dia minat dekat si Izzat tu em layan. Aku pun decide break jela. Pastu aku couple ngan budak kelas belakang haha aku anggap dorang ni budak jahat sebab kelas last, cemana tah boleh sangkut tapi tak silap aku dengan dia jelah aku penah dating sebab dia berani haha sekali dekat sekolah mana tah time tu aku ngan dia masuk lumba lari. em orang pegi lari aku pegi dating haha. tak dating pun sebenarnya. em yang aku ingat time tu kaki dia injured haha kesian. at least dia menang. wuuu tahniah. lagi satu dating kat prep malam, haha tak sedar diri siot prep tu utk tuisyen UPSR tapi cikgu takde so dia datang kelas aku. heheh. Tup tup hujung tahun aku pegi kenduri kahwin kat kedah aku jumpa dia. hmmm dia cousin aku rupanya. haha keciknya dunia. tapi cousin yang bau bau bacang je tak kenal sangat pun. em lastly aku couple dengan Kimi. Em, dia ni special sikit. Dia biasa je tapi yang membuatkan aku nak couple ngan dia sebab izzat. Sebab dia ni bestfriend izzat, Aku nak sakitkan hati dia ke apatah. haha sebenarnya jeles dia dengan orang lain. pastu melekat lah dengan si Kimi ni. Tak silap aku nama dia Muhammad Fakhrul Hakimi bin Muhammad Fauzi. em kot la. Masa hari graduasi dajah 6 aku dapat tahu dia nak pindah Sabah. em sedih aku. Pastu aku suruh kawan dia belikan teddy bear angry bird untuk dia sebab dia gila angry bird. Tak tahu lah dia simpan lagi ke dah hancur teddy bear tu. Sebab dengar citer dah ada gf baru sekarang hm tahniahlah. And aku dapat tahu si Kimi dengan Izzat sekarang sekolah dekat sekolah yang sama em tak jauh pun KVSI je. Hm, rajin-rajin lah jenguk aku. Haha. Lupa pulak aku penah jumpa kimi tahun lepas masa hujung tahun lepas PT3. huhu sampai situ je. Pastu naik form1.


Okay aku cerita ni untuk meluahkan perasaan sebenarnya bukan ade orang baca pun. sebab im not a famous blogger. Okey thats all bye.