E
M
Y
L
I
A
R
Totally Grateful
22 Nov 2015 | 0 comments




First of all, thank you to Allah for giving us breathing in this pleasant night. Alright, guys are you ready to lend me your ears, eyes, mouth and of course your cute fingers? Okey, lets hear my story. huhuhuhu test test uhuk uhuks okey ngengade pulak. saje je nk test bi, nak tengok power ke tak. uhuuu. Terbukti bi aku teruk, okey tak dinafikan. Grammatical error must be in everywhere. Okey, kipidap dongibab. Aku dilahirkan untuk jadi melayu sejati sebab tu bi aku hancusss. Dont ask me why im talking like this. Im trying my best to improve my vocab and also my grammar. So, bila aku rasa aku nak speaking bi aku speaking bila aku rasa tak nak suka hati aku la. BLOG AKU BUKAN BLOG KAU. heheh dont take serious, im just joking. 

Hmmmmmm sebenarnya nak bagitahu yang aku dapat PINDAHHHHHH!!!!!!!!!!!!! *screaming loudly* wuhuuuuu! Alhamdulillah. Berkat usaha aku sendiri dan tak lupa jugak atas pertolongan ibu dan ayah aku yeahh finally i got an approval to transfer to the new college. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Aku rasa bersyukur sangat-sangat sebab aku dapat pindah. Mungkin tu rezeki aku sebab orang tu cakap ramai yang buat surat permohonan nak pindah tapi macam apa yang aku cakap lah sape yang bernasib baik dapat lah. Yang tak dapat tu ada lah hikmahnya. Ikut rezeki lah kan. Rezeki masing-masing. Kalau bukan sekarang mungkin dekat akhirat nanti haa deep tak? heheh tak eh? em its okey.

Em aku transfer pergi mane eh? Okey let me tell you. Mula-mula, aku mintak nak pindah MRSM Kuala Kangsar tapi orang tu cakap MRSM tu tak ambik form 5 sebab tu MRSM baru. Okey aku faham and then aku cakap nak Pasir Salak sebab situ ada ramai kawan lama aku tapi dia cakap maybe situ penuh em sebenarnya aku dah tahu dah PS penuh tapi aku nak jugak. hoho dulu tak nak amik situ padahal aku interview kat situ. Gatal nak pegi Terendak. Tak tahu pulak terendak macam tu. heh menyesal sungguh. Tapi takde lah menyesal sangat sebab aku dapat jumpa kawan-kawan baru. Em certain treat me nice and the others about 40% maybe adelah cam tak okey sikit ngan aku em nevermind, Tu cerita dulu em sekarang dah okey dah. And hopefully diorang berubah ke arah yang lebih baik tahun depan. Lagipun masing-masing dah ada responsibility sendiri. Takkan tak nak berubah kot kan. Nak SPM kot. Demi adik-adik eh cewah huhu adik-adik kau. Penah pulak kau kesah pasal junior. Sebaik-baik aku pun em baik ke okey tak, aku pun takde lah fikir sangat pasal junior. Baik aku fikir pasal family aku heheh lagi penting. Tapi kena lah jugak kan fikir pasal junior sebab diorang lah perintis kita nanti. Kalau kita teruk nanti diorang lagi teruk. Taknak lah macam tu. Eh jap asal aku masuk pasal junior ni hoho jauh pulak aku merantau. Okey, lepastu dia sarankan Parit dengan Trolak. Em layan. Aku harap tak dapat Trolak sebab orang cakap budak sana tak elok sangat. Tak elok part mane pon tahla. Tak kenal pun diorang. Adelah sorang dua em tu pun tak kenal sangat. 

Haa ni nak cerita ni, mase tu aku baru balik dari slot account untuk preparation exam account esok. Dah balik blok masuk bilik confirm lah aku bukak loker nak cari phone. Tup tup ada 1 missed call and 2 message dari mak aku, Mula-mula tak expect pun pasal pindah sebab orang tu cakap result maybe keluar next week. Tak tahu pulak dia advance seminggu. heheh suka lah aku. Scroll sampai bawah ceh acah smartphone je ha menjerit doh aku satu bilik pandang haha tu spontaneous reaction tau aku pun tak expect aku akan jerit sekuat tu. Maybe aku excited sangat kot. Hoho sape tak excited kot bende tu aku tunggu dekat 4 bulan tau. Ha kau jangan memain. Macam-macam dugaan aku rasa. Huish shocked dia tu lebih dahsyat daripada kena electric current haha tipu jee. Tahu aku dapat maktab mane? Haaaaaaa jeng jeng jeng huhu tak payah nak jeng jeng jeng sangat lah kan. Em aku dapat Parit. em okey not bad. Actually, dalam banyak-banyak maktab dekat Perak, Parit lah paling dekat, About half an hour or an hour sampai lah. Haa dekatkan? Diorang cakap outing pun dekat SI i mean Seri Iskandar. Okey outing kat hometown sendiri hm balik rumah lah aku cenggini uhuuu. 

Haa nak dijadikan cerita, sebenarnya panjang lagi tapi malas nak type dah. Jumpa kat next entry kbyee.